24 July 2012

6D Motion Theater @Dataran Pahlawan !

Assalammualaikum,

Actually sebelum berbuka puasa di amigo steak & grill restaurant kami meneruskan aktiviti riadah ke Dataran Pahlawan or also know as DP ehehe adek aku yg ajooo sebut cenggitu baru mudaaaa katanyer? hmmm budak - budak main short form jelaaa

Ok back to the topic

Khaled Firdaus beria sangat nak tengok 6D motion theater ni dan seingat aku 1st and last kami tengok pun 4D motion theater di indoor, Genting Highland walaupun pun hanya 8 minit for RM 8.00 aku dah rasa nak muntah + pitam + pening sebab kualiti gambarnya tersangatlah dekat gila bagai terjojol bijik mata okeyyy!

But yet nak tengok 6D motion theater pulak? omg! seems like gali kubur tanam balek lah kowt and oleh kerana kami pun takde aktiviti nak buat so redah kasi pecah jugak lah! lokasinya adalah di tingkat 4 bangunan Dataran Pahlawan naik lift tekan jer level 4 for sure sampai ehehe

Sampai jer cashier tanya nak tengok cerita apa? woooo baru aku tahu banyak cerita rupanya boleh tengok sebab masa kat Genting Highland aritu 2 jerr . . so belek punya belek aku pun choose Rupi Ghost can you read properly aku choose tauuuu! ahahaha since when aku yg penakut ni pandai tengok citer antu ek yg pastinya masa memilih tu berani nyer laen macam plak aku aritu :p

1 movie = RM 13.00


Masuk jer dalam theater staff kat situ bagi kami spek mata 5D kaler kuning and diminta untuk pakai seat belt . . ok nak tengok wayang jer pakai seat belt so korang boleh bayangkan tak camner seram nyer movie ni? bagi yg belum pernah merasai 4D or 6D motion theater ni aku sempat mengoogle kan diri cari gambar seat dia yg dasyat ni ehehe! see the picture are as below


Ok korang percaya tak sepanjang perjalanan menyusuri movie yg hanya 8 minit ni aku tutup mata? ahahaha untuk saat yg pertama masuk jer aku terjerit cam orang gila pastu senyap sebab serius aku tak mampu lagi nak tengok hantu - hantu itu berleluasa didepan mataku on the same time Khaled Firdaus pun senyap ehehehe dia cakap rugi tak tengok sebab da bayar RM 13.00 for 8 minutes only errrr tak kesah lah sebab aku da takut sangat tetiba kaki rasa dipegang pastu angin datang dari sebelah telinga feel giler ok! siap basah tau ada air pancut dari mana tah hantu tu sembur kua air tak pasal² basah tudung aku huhhhhhhh!

Ok enuff 6D motion theater i really really FEEL IT! i repeat FEEL IT! 

Endingnya jangan tanya aku sebab aku memang tak tahu but Khaled Firdaus cakap hantu tu tak mati pun? cissss! 

For more info boleh amek kat sini


Address: F4-42, Level 4, Dataran Pahlawan Megamall, Jalan Merdeka, 75000 Melaka
 
GPS: 2.19008,102.251816
 
Tel: 013-221 3884
 
Showing time: 10 am – 11pm

Thank you for viewing!

No comments:

Post a Comment

shukran jazilan ♥